Succesvol optreden bij het Zoo Event in Kassel

Dennerle overtuigt de speciaalzaken met noviteitenconcept

De nieuwe producten van de onderneming uit Rijnland-Palts werden op het Zoo- en Gartenevent 2011 dit jaar nadrukkelijk gepresenteerd. Het open en modern ingerichte beursstandconcept werd erg gewaardeerd door de partners uit de speciaalzaken en was aanleiding tot gesprekken over het vak in een aangename sfeer. Een bijzonder hoogtepunt op de eerste beursdag: de bekende presentatrice Enie van de Meiklokjes was de hele dag voor de bezoekers aanwezig voor gesprekken en handtekeningen.

Bovendien lokte ze ´s middags als toverfee de Dennerle-klanten naar de stand. De onderneming had tevoren persoonlijke uitnodigingen naar de partners uit de speciaalzaken gestuurd. Dit in combinatie met een aantrekkelijke winactie. Zo verlootte Dennerle op beide beursdagen telkens een iPad, een iPod nano evenals een hoogwaardige Weber barbecue. Hiervoor moesten de klanten alleen de bijgevoegde actiekaart van de uitnodiging scheuren en die bij het bezoek aan de beursstand in de gereedstaande lotentrommel doen.
Marketingleider Thomas Feierabend is tevreden met het resultaat van de beurs: "Hoewel het aantal bezoekers van de beurs in vergelijking met de voorafgaande jaren wat minder leek, hadden we bij onze beurspresentatie bijna doorlopend onze handjes vol.“ Naast de gelimiteerde Enie-editie uit de serie Nano Cube trokken de nieuwe producten op het gebied van techniek, maar met name ook het nieuwe assortiment garnalenvoeding onder de naam „Shrimp King“ de aandacht van de beursbezoekers. „Door de doorgaans positieve reacties in speciaalzaakkringen hebben we met ons assortiment goede vooruitzichten voor het komende seizoen“, zegt Feierabend. De nieuwe producten evenals het begeleidende verkoopbevorderingsconcept zullen voor extra omzet in de handel zorgen, daar is de onderneming uit Rijnland-Palts zeker van.

Nano is nog steeds van cruciaal belang

Met name op nanogebied vervult Dennerle zijn toonaangevende rol met verve. De onderneming uit Rijnland-Palts presenteert een reeks vernieuwingen voor het komende seizoen. Zo komen er enkele nieuwe decoratie-elementen om de onderwaterlandschappen te verfraaien. Wortelimitatiesnagemaakte exemplaren van stenen grotten en nog veel meer vult het omvangrijke nanoaanbod van Dennerle aan. „Wij zorgen zo voor afwisseling op de markt en dus voor nieuwe koopimpulsen bij de consument“, zegt de verantwoordelijke productmanager Ulrich Gaida.

Hier is de „garnalenklant“ koning

Bovendien breidt Dennerle het aanbod in het segment van de ongewervelden uit met een speciale voeding onder de naam „Shrimp King“. Met de nieuwe premium voeding in de vorm van plaatjes kiest Dennerle ook nu voor de bij de soort passende en verantwoordelijke verzorging van de aquariumbewoners, want voor de nieuwe voeding worden uitsluitend natuurlijke, hoogwaardige ingrediënten zonder lok-, smaak- en conserveringsmiddelen gebruikt. De garnalenvoeding wordt in vijf verschillende soorten aangeboden als basis-, kweek-, mineraal- en proteïnevoer - evenals een speciale snack als bijvoeding.
Een ander voordeel van de nieuwe productgroep is de binnenlandse productie, waardoor de speciale voeding trouw aangeboden kan worden. Thomas Feierabend, de verantwoordelijke voor de marketing en verkoop bij de firma Dennerle zegt: „Met de introductie van de premium garnalenvoeding bieden wij als eerste fabrikant producten in dit segment in de dierenspeciaalzaak aan.“ Iets dergelijks is momenteel vrijwel uitsluitend in de Japanse onlinehandel verkrijgbaar. „Dat maakt het verkrijgen van de voeding ook voor de consument zekerder, want ze hoeven het niet zonder het competente advies van de speciaalzaak te doen.“ De premium voeding zal per pakje van 30 gram acht tot tien euro gaan kosten.

Grote en kleine technische „helpers“

Ook in het technieksegment pakt Dennerle uit met nieuwe ontwikkelingen.
Het bekende nano hoekfilter werd met uitbouwfases uitgebreid. Het nieuwe opsteekhulpstuk(FilterExtension) en ook de nieuwe filterhoudervulling (FilterModul) kunnen ook met nieuwe nano-filtermedia(biofiltergranulaat, Active Carbon, Algen Stop) gevuld worden.
Op de ZooEvent werd de Nano Baby Protect bijzonder goed door de speciaalzaken ontvangen. Daarbij gaat het om een extra aanzuigbescherming voor hoekfilters, die het aanzuigen van garnelennakomelingen in het filtersysteem moet voorkomen.
Bovendien presenteerde het Dennerle team – zogezegd als voorbeeld – de Alginator 2500.  Vanaf december wil de onderneming de met een neodymmagneet (trekkracht 2,5 kg) en een speciaal reinigingsvlies uitgeruste „helpers“ op de markt brengen. Bovendien had de ontwikkelingsafdeling nog een idee: de soft-slide-constructie (voor patent aangemeld) maakt een zeer grondige reiniging van de afgeronde voorkanten van de Nano Cube mogelijk. Een nieuwe aanhang-thermometer  van gebogen glas is nu al verkrijgbaar. [Dennerle Osmose Wasseraufbereitung Wasseraufbereiter KH GH] (osmosewaterbehandeling waterzuiveringsmiddel)

Ook in de grote aquaristiek is er nieuws op het gebied van techniek. De osmose-installaties van Dennerle werden herzien en zijn nu nog efficiënter voor wat betreft de gemiddelde productie. Tegelijkertijd kon daarbij een prijsverlaging gerealiseerd worden.

Enie – hoogtepunt van de vakbeurs

Op één highlight bleven alle ogen in het beursweekend in Kassel rusten: de nieuwe Enie Design Cube. De bekende presentatrice en inrichtingsexpert Enie van de Meiklokjes gaf vorm aan het nieuwe exclusieve lifestyle aquarium van Dennerle, dat sinds midden oktober in een gelimiteerde oplage van 3.000 stuks bij de speciaalzaak verkocht wordt.
Het complete pakket biedt alles, wat een aquariaan nodig heeft om direct te kunnen starten: techniek, bodemgrond en decoratiemateriaal. Bovendien geeft Enie van de Meiklokjes in een overzichtelijke brochure nuttige inrichtingstips. En voor haar fans is nog een kaart met handtekening toegevoegd. Ze vond het erg leuk om vorm te geven aan aquariums, omdat ze op een unieke wijze de segmenten „hobby“ en „lifestyle“ aan elkaar kon koppelen.