Professionals stimuleren bij „Waterwerelden“ de aquaristiek

Dennerle biedt een uitgebreid bijprogramma in de eigen stand in Breuningerland

Dennerle GmbH en de beurs Sindelfingen zullen in het kader van het evenement „Waterwerelden“ in Breuningerland in Sindelfingen een week lang met een grote actiestand vertegenwoordigd zijn. Tussen 4 en 9 november 2013 is er voor geïnteresseerden een uitgebreid bijprogramma, waarmee de onderneming de „aquaristiek in de regio merkbaar wil stimuleren“, zoals bioloog Christian Homrighausen van Dennerle benadrukt. De directeur verkoop voor Duitsland en Oostenrijk biedt daarbij met zijn collega's een programma aan, dat zowel uitgebreide informatie over de aquaristiek als lezingen, interactie-elementen en winacties behelst. 10 aquariums nemen de bezoekers in Breuningerland mee naar tropische onderwaterwerelden. Van het 10 l-nano-aquarium tot en met een compleet woonkameraquarium zal een scala aan fascinerende waterwerelden live worden getoond.

Voor wie de rustgevende aquariums niet genoeg zijn, is er een bont bijprogramma voor kleine (kleurwedstrijd) en grote aquarianen: dagelijks wordt een 20-liter Nano Cube ter waarde van 120,00 euro verloot. Alle deelnemers verzekeren zich bovendien van de mogelijkheid om een ingericht aquarium van 200 liter ter waarde van 1.800 euro te winnen. Met een „begaanbaar“ aquarium biedt Dennerle de mogelijkheid om bijzondere foto's te maken. „Dat is plezier voor groot en klein en je kunt een professionele afdruk van de foto ook gelijk mee naar huis nemen“, belooft Homrighausen.

Om echter met name over de aquaristiek in het algemeen te informeren pakt Dennerle op de actiedagen uit met een groot aantal lezingen. Drie keer per dag (11, 14 en 18 uur) geeft Christian Homrighausen een lezing over de fascinerende onderwaterwereld onder het motto „Aquaristiek beleven“ . Op andere dagen zal o.a. Oliver Lindemann, professional in aquascaping, live tips & trucs laten zien over de optimale vormgeving van een aquascaping-aquarium (vrijdag en zaterdag, 12 en 16 uur), de Plantahunter Stefan Hummel en garnalenexpert Chris Lukhaup bieden met hun reisverslagen een onderhoudend inzicht in hun expedities over de hele wereld (vrijdag en zaterdag, telkens om 13 uur). Chris Lukhaup presenteert bovendien op donderdag om 16 uur zijn deels adembenemende foto's uit de onderwaterwereld.

„Wij beschouwen ons engagement in Breunigerland als een heel goede voorbereiding op de aanstaande Fisch&Reptil in Sindelfingen“, zegt verkoopexpert Homrighausen. Bovendien is het winkelcentrum Breuningerland met ca. 200.000 bezoekers per week een optimaal platform om geïnteresseerden op een leuke manier kennis te laten maken met de hobby aquaristiek.