Huisdierenbeurs Hannover

Na de intensievere deelname aan de huisdierenbeurs in Hannover trekt Dennerle GmbH een positieve conclusie. Terwijl enkele vertegenwoordigers van het bedrijfsleven zich deels of volledig uit de financiering van activiteiten voor de consument terugtrekken, kiest Dennerle voor meer aanwezigheid. Daarbij gaat het volgens rapportages van de onderneming niet alleen om de positionering van het beeldmerk. Eerder „plannen en organiseren wij acties die de bezoekers directer en niet alleen maar passief aanspreken“, zegt marketing- en verkoopdirecteur Thomas Feierabend.
Daar horen onder andere workshops, wedstrijden en de sponsoring van kampioenschappen bij.

Op de huisdierenbeurs in Hannover was de onderneming uit Rijnland-Palts concreet met een inrichtingswedstrijd voor nano-aquariums vertegenwoordigd, waaraan onder leiding van de aquaristiekexpert Christian Homrighausen in twee dagen bijna 100 kinderen en volwassenen deelnamen.
Dennerles actieve ondersteuning voor de speciaalzaken wordt zeer gewaardeerd: „De activiteiten waren een uitgesproken succes“, benadrukt samenwerkingspartner Harald Soßna van de speciaalzaak „Das Aquarium“ uit Braunschweig. Voor de nano-wedstrijd voor de jeugd, maar ook de zogeheten „Iron-Scape“ – een landenwedstrijd tussen Engeland en Denemarken en Duitsland en Polen in het snel inrichten van grotere aquariums met telkens identieke plantensets van Dennerle – was de belangstelling merkbaar en het zorgde voor een continu bezoekersstroom bij de beursstand.
Bovendien heeft het internationale aquascaping-kampioenschap „De kunst van plantenaquariums“ (ook door de onderneming uit Vinningen gesponsord) volgens Soßna concreet voor koopstimulansen bij de beursbezoekers gezorgd. „Verschillende klanten zeiden ons, dat ze door de schitterend ingerichte onderwaterlandschappen geïnspireerd werden om met een aquarium te beginnen“, zegt de vakman uit Braunschweig. Maar niet alleen de „leken“, ook de experts verbazen zich over het „nooit eerder zo hoge niveau van de inrichtingen“, aldus Soßna. Behalve de jury stonden ook de anders torenhoog favoriete Engelsen versteld van de hoge kwaliteit van de inrichtingen en daarmee verbonden buitengewoon sterke prestaties die 's avonds dan ook tijdens de 1e Aquascape-Night  in Europa voor meer dan 120 gasten op passende wijze beoordeeld werden.
Dennerles aanwezigheid op de huisdierenbeurs in Hannover werd bovendien door lezingen van experts zoals bijvoorbeeld Chris Lukhaup en Stefan Hummel over hun „PlantaHunter“-tocht afgerond. „Wij worden in onze marketingstrategie opnieuw door de speciaalzaken bevestigd en willen verder met name op consumentenniveau ondersteuning verlenen“, benadrukt Thomas Feierabend. Dan zorgen uitspraken zoals die van Harald Soßna, met „een niet alleen in economisch opzicht succesvol optreden op de beurs“ voor extra wind in de rug bij de onderneming uit Rijnland-Palts.