Shrimping the UK-tour met Chris Lukhaup in maart 2015 in Zuid-Engeland

Shrimp-fan(atieke) atmosfeer tussen hapjes en mededelingen over shrimp & co. Eindelijk duidelijke woorden, eindelijk precieze en betrouwbare info over het houden van garnalen. Geen onbeantwoorde vragen meer.

Klanten en medewerkers van de Maidenheadshops in Southsea, Cardiff en St. Albans waren even enthousiast over de verzamelde kennis over de fascinerende hobby garnalen houden of beter gezegd: shrimpkeeping.

Natuurlijk was er reclame gemaakt en waren er flyers uitgedeeld en het effect was navenant. Er kwamen veel geïnteresseerden bijeen voor een onvergetelijke avond, die tot ver na de gebruikelijke openingstijden duurde. Chris Lukhaup was na het seminar nog lang in persoonlijke gesprekken verwikkeld, er werden foto's gemaakt en posters gesigneerd. Of dat nu in de hardrockerpose was of niet – dat maakte niet uit. Iedere minuut was goud waard. En er was bijna niemand, die Lukhaup, als hij voor een betere uitleg op een tafel klom, daar niet fotografeerde.

Chris begon zijn eerste lezing met algemene vragen en ging er daarna toe over de verschillende speciale kweekvormen van de Caridina, zoals ook de Neocardinas en zijn  ontstaansgeschiedenis toe te lichten en door middel van foto’s te illustreren. Zijn lezing werd ook telkens doorspekt met anekdotes en reisbelevenissen, zodat de avond heel spannend en interessant verliep. Ter afsluiting kun je zeggen, dat alle gasten tot 20 uur gebleven zijn en na het einde van de voorstelling nog veel vragen aan Chris en aan ons hadden over onze producten of over de inhoud van de lezing. Iedere gast kreeg een zakje met tijdschriften en monsters mee, wat dankbaar in ontvangst genomen werd en Dennerle zeker in een goed daglicht plaatste. Sommige gasten waren ca. 200 mijl gereisd om de lezing bij te wonen, een daarvan, de heer Chris Boniface, ontpopte zich als beheerder van een aquariumgroep op internet en kreeg later nog post van Dennerle.

Er is haast niets nieuws meer in dit bericht, want het shrimp-wereldje is erg internetminded. Wie de vele positieve commentaren in Facebook niet gelezen had, krijgt in dit bericht de samenvatting.

Maidenhead Cardiff was de eerste shop, die met succes shrimps en het bijbehorende Shrimp Home, de Dennerle Scaper’s tank en de nano-aquariums verkocht. Een fantastische presentatie en de bijbehorende deskundigheid over shrimps staat de bezoeker/klant in iedere deelnemende Maidenhead-Store te wachten.

In de cafetaria van Maidenhead St. Albans met ca. 50 bezoekers bereikte de shrimp-week dan ook zijn hoogtepunt.

Op elke avond verzorgde Dennerles Key account Manager Patrick Hege een Dennerle-productstand en kon daarmee de vele geïnteresseerden de in de lezing genoemde producten toelichten en laten zien.

Chris Lukhaup was intussen druk bezig als promotor van de Dennerle ShrimpKing Range de producten uit de Dennerle Range te presenteren, die speciaal voor het succesvol houden van garnalen gemaakt zijn. Er was veel interesse voor de in vitro-planten en Dennerle-aquariumplanten, want die horen er bij een aquarium altijd bij.

Natuurlijk maakten de deels van verre gekomen Maidenhead-medewerkers er graag gebruik van voor een gratis scholing over de Dennerle-producten rond het thema ‘shrimpkeeping’ en natuurlijk het verplichte Shrimp King voer mee te nemen.

Maar:

Er gebeurt nog veel meer in Engeland:

Een van de grootste en belangrijkste aquariumgroothandelaren van Engeland, J&K Aquatics, heeft besloten de eerste aquascaping-wedstrijd in de UK te organiseren. Daarvoor is een eigen website ingericht: www.ukasc.co.uk. Nu inschrijven, want het aantal plaatsen is beperkt. Natuurlijk is Dennerle er als sponsor bij. En ook eersteklas juryleden.

Wij zijn blij hier samen met onze gewaardeerde Engelse aquariumvrienden ons een beetje aan de grote kunst van de aquascaping te kunnen wijden.

Cheers buddies, let’s shrimp the UK!